مقاله برنامه¬ ریزی برای دست¬یابی به هدف استراتژیک با محوریت کارآفرینی در صنعت نفت

مقاله برنامه­ ریزی برای دست­یابی به هدف استراتژیک با محوریت کارآفرینی در صنعت نفت از سری مقاللات معتبر همایش کارافرینی در ۱۳ صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




 چکیده


دست­یابی به اهداف استراتژیک سازمان، مستلزم برنامه ریزی برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است. در حالی که گاهی سیاست­های کلان­تری نیز وجود دارد که حاکم بر سازمان قلمداد می شود و سازمان موظف به تبعیت و اجرای آن­هاست. در چنین شرایطی با استفاده از روش تحلیل شکاف، وضعیت موجود و مطلوب تصویر و شکاف میان آن دو، تبیین می گردد. نظر به لزوم در نظر گرفتن جنبه­های مختلف، افزایش آگاهی و دانش نسبت به موضوع مورد بررسی و استفاده از خرد جمعی و همچنین عدم امکان انجام تحلیل جامع با استفاده از داده­های کمّی، انجام پژوهشی کیفی- مصاحبه گروه کانونی- در ترکیب با روش تحلیل شکاف در این مقاله پیشنهاد شده است. داده های کیفی جمع­آوری شده با استفاده از روش تحلیل SWOT در قالب نقاط قوت/ ضعف/ فرصت/ تهدید دسته بندی می شود که می تواند برای برنامه ریزی در راستای طراحی راهبردها و استراتژی های سازمان به گونه ای موثر به کار رود. هدف از این مقاله، معرفی ترکیبی از سه روش تحلیل شکاف، مصاحبه گروه کانونی و تحلیل SWOT به منظور برنامه­ریزی برای دست­یابی به اهداف چشم انداز است. علاوه برآن در این پژوهش، ترکیب روش های ارائه شده برای برنامه ریزی به منظور دست­یابی به چهارمین هدف چشم انداز صنعت نفت گاز و پتروشیمی با در نظر گرفتن سیاست های اصل ۴۴ و با محوریت توسعه کارآفرینی تشریح و به کار گرفته شده است.

 

کلمات کلیدی: کارآفرینی، تحلیل شکاف، مصاحبه گروه کانونی، تحلیل SWOT، چشم انداز، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

 

 

فهرست مطالب :


۱- مقدمه و ادبیات موضوع 

۲- روش ها و مفاهیم مورد استفاده

۲-۱- تحلیل شکاف

۲-۲- مصاحبه گروه کانونی

۲-۳- تحلیل  SWOT 

۲-۴- کارآفرینی

۳- برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کلان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از ترکیب روش های ارائه شده 

۴- نتیجه گیری وپیشنهاد برای انجام مطالعات آتی

۵- منابع

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *