بررسی توسعه شبکه های اجتماعی در رفتار کارآفرینانه زنان مطالعه موردی : پرستاران زن بیمارستان¬های شهرستان یزد

بررسی توسعه شبکه های اجتماعی در رفتار کارآفرینانه زنان : مطالعه موردی  پرستاران زن بیمارستان¬های شهرستان یزد ، از سری  مقالات معتبر همایش کارافرینی در ۲۰ صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چکیده:

 

در سال­های اخیر افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال زنان در اجتماع و همچنین در رده­های مدیریتی مشاهده شده است. مطالعات بسیاری نشان داده­اند که ارتقای شغلی و همچنین رفتن به سمت کارآفرینی سازمانی به داشتن شبکه ارتباطی و اطلاعاتی موثر نیازمند است. با این وجود ایجاد شبکه و ارتباطات تیمی در میان زنان کارآفرین نسبت به همکاران مرد خود کمتر است. به این دلیل فهمیدن چگونگی تشکیل شبکه­های اجتماعی توسط زنان قابل ملاحظه می‌باشد. به نظر می رسد تشکیل شبکه­های کاری، رسمی، اطلاعاتی و حتی شبکه­های دوستانه و غیر رسمی راه نیل زنان به سطوح بالای کاری و دستیابی به موفقیت شغلی و بروز رفتارهای کارآفرینانه می­باشد. پژوهش حاضر با هدف پاسخ گویی به این دو سوال انجام می­شود که ۱) آیا سابقه شغلی، میزان تحصیلات، نوع استخدام و وضعیت تاهل بر شبکه سازی در میان زنان موثر است؟ ۲) آیا سابقه شغلی، میزان تحصیلات و شبکه سازی بر ارتقای شغلی زنان و رفتارهای کارآفرینانه تأثیرگذار است؟ بدین منظوراز پرسشنامه­ محقق ساخته حاوی ۳۰ سوال استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را پرستاران زن بیمارستان­های شهرستان یزد تشکیل داده­اند. به منظور آزمون فرضیات تحقیق از روش‌ آزمون جوامع مستقل، ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون لجیستیک استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می­دهد که سابقه شغلی و میزان تحصیلات بر شبکه سازی میان زنان موثر است. ولی نتایج حاصل از آزمون رابطه بین وضعیت تاهل و شبکه سازی، ارتباط معناداری را بین این دو متغیر نشان ندادند. علاوه بر این نتایج حاکی از ارتباط معنی دار بین سابقه شغلی، میزان تحصیلات و شبکه سازی بر ارتقا و پیشرفت شغلی زنان و بروز رفتارهای کارآفرینانه می­باشد.


کلمات کلیدی: زنان، شبکه، ارتقای شغلی، رفتارهای کارآفرینانه، ، شهرستان یزد.

 

فهرست مطالب :

 

۱٫ مقدمه

اهمیت مطالعه شبکه زنان

۲٫ چهارچوب نظری

 .3مزایای پیوستن به شبکه

۴٫ مروری بر مطالعات انجام شده

۵٫ روش تحقیق ، پایایی و روایی ابزار گردآوری داده­ها

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری

روایی و پایایی ابزار تحقیق

 6. نتایج و یافته­های پژوهش

۷٫ نتیجه گیری

منابع

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *