مقاله بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کارآفرینی زنان با تأکید بر جامعه ایران

مقاله بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کارآفرینی زنان  با تأکید بر جامعه ایران از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در ۸ صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چکیده

    بسط کار آفرینی زنان ایرانی همراه با سرمایه های انسانی شکل می گیرد. مهمترین ویژگی های کارآفرینی زنان ایرانی را باید “توفیق طلبی، خلاقیت ، انعطاف پذیری، قدرت ریسک پذیری، وجود تحصیلات عالیه،آموزش های دوره ای، داشتن تجربیات مفید کاری، گذارندن مهارت های مدیریتی و وجود تکنولوژی اطلاعات و…” دانست؛ با توجه به ابعاد مختلف کارآفرینی دو مدل می توان ارائه کرد. مدل محتوایی که با دیدگاه روانشناسانه تدوین شده، مدل فرآیندی با در نظر گرفتن عوامل محیطی و تأثیر آن بر کار آفرینی شکل گرفته است. در جامعه ایران زنان کارآفرین علاوه بر ارتباط با دوستان مجرب و قابل اعتماد، به نوعی از حمایت شبکه ی ارتباطات اولیه برخوردارند، و کمتر ارتباطات ثانویه خود را بسط داده اند. در دهه های اخیر بخش فرهنگ رسمی جامعه از طریق آموزش رسمی در سال های اخیر نقش بسزایی در توسعه کسب و کار و کارآفرینی زنان ایرانی دارد، اما هنوز رگه هایی از فرهنگ غیر رسمی معتقد به این است که و ظیفه و نقش زن حفظ خانه و خانواده است؛که این  مسئله امروزه برای زنان کارآفرین ایرانی نوعی دغدغه محسوب می شود. این محدودیت ها درفرهنگ جامعه ایرانی، باعث این گردیده است که زنان کارآفرین در ایران با داشتن پتانسیل های موفقیت طلبی، استقلال طلبی، خود باوری، انعطاف پذیری، و توسعه سرمایه های انسانی و شخصیتی خود تاحدی مشکل داشته باشند. بر این اساس برای  توسعه این پدیده  در دهه چهارم انقلاب پیشنهاداتی ارائه شده است

کلید واژه

 

اشتغال- توسعه خلاقیت – زنان-کارآفرینی


فهرست مطالب :


پیشگفتار

ببخشند.

     ضرورت مطالعه کارآفرینی زنان

بینش نظری

 توسعه کار آفرینی زنان

ویژگی های زنان کار آفرین در ایران

بررسی پیامد های اجتماعی و فرهنگی توسعه کارآفرینی زنان ایرانی

 نتیجه گیری

پیشنهادات

 کتابنامه

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *