مقاله بررسی نقش امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت در نگهداری کارکنان سازمان

مقاله بررسی نقش امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت در نگهداری کارکنان سازمان در ۲۶ صفحه مجزا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی قابل ویرایش با فرمت doc




چکیده:


این مقاله به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای می‌پردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه می‌شود و سپس روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران اشاره می‌گردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستم‌ها که عوامل کلیدی در ایمنی و سلامت حرفه‌ای هستند مورد بررسی قرار می‌گیرند. مواردی راهنما به منظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت ارائه می‌شود. انواع برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق و برمبنای رفتار تحلیل می‌شوند. بعد از این مطالب استرس مرد بررسی قرار می‌گیرد. پس از تعریف استرس و عوامل بوجود آورنده آن، عواملی که بر آن اثر گذاشته و از آن اثر می‌پذیرند، بررسی شده و سپس راهکارهایی در چارچوب مدیریت استرس برای بهینه کردن آن ارائه می‌شود.


واژه های کلیدی:

ایمنی و سلامت حرفه ای، امنیت شغلی، بهداشت محیط کار، برنامه های ایمنی، فشار روانی، مدیریت استرس


فهرست مطالب :


 مقدمه

۱- امنیت شغلی در آینده

۲- تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار

۳- روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار

۴- قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای

۵- قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران

۶- موازین مربوط به ایمنی و بهداشت کار

۷- مدیریت ایمنی و سلامت محیط کار

۸- عوامل کلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفه‌ای محیط کار

۸- ۱- فرهنگ

۸-۲- سیستم ها

۸-۳- سخت افزار

۹- اجزای برنامه ایمنی

۱۰- ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت

موارد راهنما به منظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت

۱۱- چگونگی ایجاد یک برنامه جامع کنترل مخاطرات بالقوه

۱۲- انواع برنامه‌های ایمنی

۱۲-۱- برنامه‌های ایمنی بر مبنای رفتار

۱۲-۲- برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق

انواع برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق عبارتند از:


۱۳- نظرات جاری در ایمنی و سلامت

۱۴- استرس

۱۴-۱- استرس شغلی

۱۴-۲- سندروم سازگاری عمومی


۱۴-۳- ایجاد کننده‌های استرس

۱۴-۴- منابع استرس

۱۴-۵- علل کاری استرس

۱۴-۵-۱- بار زیاد کاری

۱۴-۵-۲- فشار کاری کم

۱۴-۵-۳- نوبت کاری


۱۴-۵-۴- روابط بین شخصی

۱۴-۵-۵- تغییر

۱۴-۵-۶- جو سازمانی

۱۴-۵-۷- محیط فیزیکی

۱۴-۵-۸- ابهام نقش

۱۴-۵-۹- عوامل شخصی

۱۴-۵-۱۰- عوامل خارجی

۱۴-۵-۱۱- شرایط اقتصادی

۱۴-۵-۱۲- مقررات و قوانین دولتی


۱۴-۵-۱۳- مسافرت

۱۴-۵-۱۴- ارزش‌های جامعه

۱۴-۵-۱۵- جرم و جنایت

۱۴-۵-۱۶- موضوعات خانوادگی و شخصی

۱۵- استرس و عملکرد کاری

۱۶- رابطه استرس و ترک خدمت و سبک رهبری

۱۷- تصمیم گیری و استرس

۱۸- علائم استرس

۱۹- مدیریت استرس

۱۹-۵- برنامه ریزی و مدیریت زمان

۱۹-۶- تفویض

۲۰_ ده راه که مدیریت بوسیله آن می‌تواند استرس کار کنان را در حین کار کاهش دهد.

۲۱- نتیجه گیری


منابع و مراجع:

منابع فارسی

منابع انگلیسی

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *